Varmt citronvatten och färska juicer



Jag vill än en gång slå ett slag för varmt citronvatten som det första du får i dig på morgonen! Det är bra för matsmältningen och rensar kroppen. Vänta sedan helst en halv timme innan du äter frukost. Citronen är sur men har trots detta ett basiskt ph-värde. Tvärt om vad man kan tro alltså. Citron innehåller massor av C-vitamin och har anticeptiska egenskaper samt sägs vara bra för att balansera saltsyreproduktionen i magen. Bra för magen helt enkelt. Förhindrar problem med magsäck, svullnad, magmunnen och magsäcken m.m. 

Idag har jag äntligen fått fram min juicer igen sedan flytten... har inte varit sugen på juice senaste halvåret men nu med hösten kom suget:-). Det blev alltså en detoxfrukost idag - en morotsjuice med ingefära och äpple, och en sellerijuice med citron och äpple. Mycket gott och närande inbillar jag mig! Till lunch blev det goda äggmackor på surdegsbröd och te - chairooibos så klart, NKs goda variant blev det idag. Två chokladbitar till teet var inte heller dumt.


/Jo