Lucköppning varje dag med Johanna i decembermyset!



Hej vänner!

Från och med imorgon öppnar jag luckor för er när jag äter min långa sköna frukost...vilket innebär följande...

Varje dag öppnar jag min rättvisemärkta 70%-iga chokladkalender av märket Divine, äter chokladen och läser en del av berättelsen, som så klart handlar om Jesus. Jag är inte alls Jesus-frälst, men tycker det kan vara fint att läsa snuttarna, det är en fin saga, och aldrig fel att uppdatera sig. Vidare öppnar jag min te-adventskalender, som min söta vän Carolina skickat till mig, som innehåller en unik tepåse, med örter för god hälsa, varje dag (tyska märket Sonnentor). Jag detoxar mig, på detta lilla vis, genom kalendern lagom till julfrossandet:). Förutom öppnandet av mina kalendrar så ger jag er info om en vitamin eller mineral varje dag samt ett litet hälsotips!

Må gott i adventstid och tänd lite fler levande ljus! Men kom ihåg att släcka innan du går hemifrån!!

Här kommer början av berättelsen i chokladkalendern...
"It all started about 2000 years ago in The holy land. Although many people were Jewish they were governed by the Romans. In the village of Nasareth lived a young woman named Mary. When Mary grew up she was promised in marriage to a carpenter named Joseph. Angel Gabriel came toMary and told her God had chosen her to be the mother of his son. An angel appeared to Joseph and told him to name the baby Jesus. A law was passed that everyone had to return to the town of their birth to register for tax. So Mary and Joseph had to make the long journey to Bethlehem..."

Adventskram från mig!
Vi ses imorgon!