Juicer!

Philips HR1861 Pro Aluminium Juicer

Fler recept är på ingång snart..........

Men först lite om juicing! Min nya hobby :-)

För två helger sedan när jag hade tappat rösten och inte kunde prata med någon passade jag på att prova min nya köksmaskin - en juicer!

Jag måste medge att den först fick en plats i ett skåp, precis som så ofta köksmaskiner får:-). Men efter att ha sett den medföljande DVD:n om juicing och fått massa tips angående användandet så betsämde jag mig för att ta fram den igen! En maskin används ju bäst om den finns framme! Den är inte något särskilt vacker men helt okej:-).


Maskinen är verkligen fantastisk! På ett kick fixar den otroligt goda frukt- och grönsaksjuicer med massa vitaminer och mineraler. Inga papperskartonger här inte:-)... och jag blir mätt på juicerna!

Jag testade med äpple, rödbeta, selleri, morot och broccoli... sen åkte en bit kålrot också i - det blev fantastiskt gott! Juicen ersätter en hel måltid, eller åtminstone ett mellanmål.

Ikväll slängde jag i äpple, spenat, broccoli, ingefära, citron, blekselleri, gurka, morot och ett äpple till! Riktigt mättande, friskt och gott med Vilmas dinkelknäckebröd till!

Med grönsaksjuicer är knepet tydligen ett äpple i början och ett i slutet - sedan går det att experimentera med det mittemellan!

Jag kan varmt rekommendera en juicer alltså! Fast mat är ju ändå mat, så juice kan självklart bara ersätta något enstaka mellanmål då och då anser jag.

/Jo